Ämne: Tunghäfta
Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-15, 14:33   #22 (permalink)
Sofie Österlund
Senior Member
Platinamedlem

Sofie Österlunds avatar

Reg.datum: Mar 2008
Ort: Göteborg "ingen kan göra allt men alla kan göra lite"
Krediter: 1 307
Standard

Hej, Jag är som sagt ingen expert men jag kan iaf berätta om mina erfarenheter

Jag gjorde ungefär samma sak när jag skrev brev till min pappa... jag ville få honom att veta hela sanningen, då han ofta klandrade min mår för jag mått dåligt när deet handlade om min styvmor, som jag dolt för honom

Jag skrev ett mail till honom, där jag först förklarade varför jag ville att han skulle ha det, sen att jag älskade honom och förlät honom, men bara ville att han skullr veta, för då kände jag mig bättre... då kunde jag gå vidare

Brevet skrev jag som en novell, i jagform, dåform,, med mina känslor hur jag kände det... och bifogade det till mailet

Pappa svarade mig, konstaterade att det var så. Han trodde mig, och hade väl känt på sig detta men inte velat erkänna det.. Sen pratade vi aldrig mer om det, men avståndet som blivit mellan oss sen jag flyttade hemifrån krympte avsevärt och jag kunde gå vidare på ett annat sätt... kunde förlåta på ett annat sätt

men man vet aldrig hur de tar det, ibland behöver de tid att smälta det... men det är de som har gjort fel, det är du som blivit lidande, så därför måste du tänka på vad som är bäst för dig nu, för att du ska må bra... det är viktigt

lycka till, och fortsätt gärna skriv...

verkligen starkt av dig att jobba med det

kraaam