Citat:
Ursprungligen postat av Gezerd
Säger du det Änglaflickan Inez
Du säger att medlarna inte är till för att lösa andras problem. Så vitt som jag sett så har dom kommit med massa förslag. paradox blir ditt argument!?
Dom ska ju inte lösa andras problem så hur förklarar du alla förslag medlarna hasplar ur sig? Så vitt jag sett också så resonerar medlarna med folk och försöker få dem att se andra förutsättningar än att stampa på samma frustration. Paradox blir ditt argument.
Medlarna skulle ju inte lösa andras problem när det är grannarna som skulle göra det enligt ditt argument.
Så vitt som jag ser så blandar sig medlarna i grannarnas problem garanterat och för polemiska debatter med olika förslag.
Utan medlare så skulle grannarna inte ens försökt.
Vad har medlarna sysslat med? Paradox blir ditt argument
Så vitt som jag ser så har medlarna absolut agerat med att lösa grannarnas problem. Paradox blev ditt argument
Men min grundfråga var,, att varför gör man ett avsnitt när det visar sig att ena grannen är motsträvlig och princip vägrar försöka med något?
Och då blir det ju inget program när den ena grannen ljög att försöka och sedan plötsligt vägrar.
Själva processen har ju aldrig fått sin chans.
Så slutat avsnittet med si sådär.
|
Antingen förstår du inte vad jag menar eller så spelar du dum, svårt att av göra.
Hur ska jag då förklara så du förstår??
jag ser det inte så att medlarna LÖSER andras problem, utan att de ger hjälp och råd hur de ska lösa det. Att ge förslag på lösningar är en sak, att lösa det är ett annat
ex
om du har gått vilse i skogen och så ringer du mig, så kan jag ge dig tipset att gå mot solen, för att gå åt samma håll hela tiden, för att hitta ut. Om du sedan hittar ut är det inte jag som gjort det åt dig, du har ju löst det själv, men med tips från mig.
absolut försöker medlarna hjälpa till att hitta vägar att gå, MEN det är ju inte de som går, utan de får grannarna göra, med deras stöd å hejanderop liksom.
sant utan medlarna ahde kanske inte grannarna försökt.... vad medlarna har sysslat med??? ja du mitt tips... MEDLAT,
jag tycker det verkar som du är ute efter att hitta fel och sätta dit folk, inte diskutera,