Ämne: den 4 mars
Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-11, 10:39   #15 (permalink)
Änglaflickan Inez
Moderator
Platinamedlem

Änglaflickan Inezs avatar

Reg.datum: Nov 2005
Krediter: 7 649
Standard ditt andra medelande...

du skriver :
"Här grundar man ett program som går ut på att medlare ska lösa folks problem och då måste väl det finnas ett mål man vill visa till tittare som ser på programmet?"

- Jag hävdar fortfarande att medlarna inte ska lösa andras problem, utan hjälpa till att hitta vägar till en lösning. Målet med prgramet tror jag kan vara att andra sak se att det går att fåbukt på konflikter till en nivå som är mer hanterbar än när alla är uppe i affekt.

du skriver:
"Vilket budskap ger man när det slutar si sådär, men inte löst ordentligt?"

- Budskapet blir , som jag tolkar det, att man kan komma närmare en lösning som är fungerande, men att det tar tid.
samtidigt tycker jag (min åsikt) att det slutade ganska okej, då den yngre generationen fick ordet och började styra lite.

du skriver :
"Eller att programmet slutar med att folk väntar på en rättegång. Men då är det ju inget riktigt slut när avsnittet upplevs som en cliffhanger, men nån följetong blir det icke.
Dom kanske förlorade i rättegången och bråket pågår fortfarande. Det vet vi ju icke."

- Ja helt rätt slutar det med att de väntar på en rättegång så vet vi tittare inte vad det blir för beslut och vad som hände rdärefter. samtidigt kan vi ha fått veta beslutet och allt verkade sååå bra, men nog tusan så blossar konflikten upp igen...

du skriver
"Ett komplett program är när grannarna kommit överens om en sak
utan att lämna något olöst i nåt hörn."

så det är bara program där alla är överens som är ett bra program?? Ingen har lovat att programmet ska visa det goda och fina hela tiden, utan det visar sanningen.... allt löses inte på en gång, allt kanske inte kan lösas så länge inte båda parterna vill till 100%

"Vad vill medlarna få fram för budskap med deras misslyckande?"

-på vilket sätt har de misslyckats???

"Att deras utbildning inte har en så grundad kvalitet att täcka alla problem?"

- medlarna är bra på konflikthantering, men de kan inte styra perterna att de gör som man önskar.

"Och att deras utbildning inte är så väl sofistikerad för just grannbråk?"

-som sagt, de är bra på konflikthntering.

"Medlarnas presentationer vilka dom är och deras bakgrund övertygar ju inte alls det som påstås."

- du har rätt att ha den åsikten, även om jag inte delar den med dig
Änglaflickan Inez är inte uppkopplad   Svara med citat