Har aldrig haft problem med killar, dom tom vänder sig om på stan
Ingen har sagt till mig att jag är ful osv...
Men den senaste tid har jag fastnat på mitt ansikte. Har inte märkt detta innan men jag tar alltid bilder på mig själv i typ profil, döljer det fula och retusherar bilderna som attans.
När jag väl är tvungen att gå ut så skämms jag pga mitt ansikte och känner mig naken och blek-ful.
Har inte sminkat mig på flera år men nu för tiden om jag sminkar mig är jag inte lika rädd att gå förbi folk.
Har faktiskt kommit på mig själv den senaste tid sitta på kvällarna med en spegel och pinsett och grejat med finnar, hud, ögonbryn. Ibland tar jag någonting hårt typ en disksvamp(ren o ny) eller en sten och skrubbar tills jag blir röd i ansiktet.
Vad jag försöker uppnå med det vet jag inte riktigt kanske att få en slät och jämn hud.
Fast egentligen handlar det om att mina kinder ser svullna ut, ansiktet är ojämnt på något sätt. Tror det beror på min viktökning (går upp och ner i vikt)
Vill inte att detta blir en fixering, bara onödigt att försöka ändra på något som man egentligen inte kan.
Men samtidigt mår jag bättre när jag rättat till allt och har smink på mig.
Har gått och köpt mig en peruk för att må lite bättre och det gör att mitt ansikte ser snyggare ut.
Ni som har liknande problem berätta gärna.