Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-19, 17:47   #3 (permalink)
sara

Standard

Hej Im,
jag förstår att detta är en jobbig situation, den blir på något sätt ohållbar när den ena i relationen hela tiden måste tassa på tå för att inom "inte skall göra något fel".
Det finns en bra grundregel man alltid skall använda sig av när man är i relatiner till andra.
Det finns ingenting man kan kräva av andra som man inte kan eller behöva leva upp till själv. Man kan heller inte ha speciella regler för vissa samtidigt som man har andra regler för sig själv.
I vissa fall kan man också vara så bestämd mot sig själv att man är tvungen att bestämma vad som är rätt mot en själv. Det är du som bestämmer vad du är villig att ta emot från andra människor. Det gäller självklart inte bara kärleksrelationer.
Man lär alla människor hur de skall behandla en, även om man inte säger stopp eller nej utan inte säger någonting så kan det tolkas som ett ja. Därför är det extra viktigt att hela tiden komma överrens med sig själv om man vill.
Det är ju jättefint att man vill kämpa för det man tycker om , men inte till priset av sig själv.
Man kan alltid börja med att förhandla och strukturera upp var man står gentemot sig själv och sedan förmedla detta vidare.
Jag hoppas att jag givit dig lite att tänka på och arbeta med i er relation med varandra.
Lycka till...
  Svara med citat