Ämne: Unni Drougge
Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-06, 09:20   #3 (permalink)
Procast
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Har jobbat i verkstadsmiljö under många år och kan bara instämma i hur utbredd blygheten och osäkerheten är på en del av dessa arbetsplatser.
Tyvärr verkade det ena utesluta det andra där jag arbetade. Med det menar jag att det vanligtvis för mig inte upplevs som ett problem med rå och tuff jargong, bara det även finns plats och utrymme för djuplodande samtal som berör känsliga och personliga områden. De flesta försök till lite mer seriösa samtal resulterade dock i flams och larv. Denna sociala miljö bidrog till att vissa personer, som i övrigt trivdes bra med arbetet, sökte sig vidare i livet.

Försöker just nu stötta en tidigare arbetskamrat som fortfarande jobbar kvar. Han har det riktigt tungt med "dagisnivån" på alla samtal och hur de driver med hans känslosnack. Tragiskt när det dessutom handlar om en person som är extra utsatt och inte har så stora möjligheter att få ett annat arbete.

Lägger till viss del skulden hos arbetsgivaren då han/hon i rollen som rekryterare av personal, väljer personer med ett beteende passande den rådande miljön, och därigenom vidmakthåller och förstärker den råa jargongen.

Hur som helst så är det underbart roligt att läsa om ditt projekt ! Behövs verkligen.
Procast är inte uppkopplad   Svara med citat