Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-04, 22:15   #3 (permalink)
fina
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dacci Visa inlägg
Varje gång du tänker på godis, tänk på hur du vill se ut, tänk på hur du vill må. Vill du dö i tidig hjärtinfarkt? Vill du bli sjukskriven pga av din vikt när? Oavsett om du tränar eller inte, så tycker jag att du ska börja med det. Sen måste du försöka organisera så att du äter bra mat! Utan transfetter, etc.

Om du verkligen vill leva nyttigt så bli lakto-ovo-vegetarian. Dvs vegetarian som dricker/äter mjölkprodukter. På det sättet får du i dig proteiner och behöver inte tänka för mycket på att kombinera rätt proteiner för att få fullvärdigt protein. Samtidigt som det innehåller väldigt lite fett. Då kan du till och med äta en godbit någon gång i veckan.

Lycka till / D
Grejjen e den att ingen annan ser mig som överviktig, jag äter extremt nyttigt för övrigt, problemet är min ångest som jag dämpar med godis. Men nu har de kommit till den punkt att jag inte längre mår bra ens under den lilla stund då jag äter det. Utan jag stoppar i mig skiten med gråten i halsen...å ÄNDÅ står jag inte emot. Har funderat på att avstå från godis helt å hållet, men då får ja negatvi respons från andra för att ja vill göra så. Får höra att ja inte ska vara så svart el vit. Om de gick att säga att man var beroende av godis så skulle ja placera mig i det facket, därav anledningen till att ja vill avstå helt!

Tack för ditt svar!

// Fina
fina är inte uppkopplad   Svara med citat