Orolig sömn på 4 månaders baby
Hej,
Jag har en son som är 4 månader och 1 vecka. Jag och min sambo har bestämt oss för att komma iordning med hans sovrutiner. Vi har börjat lägga honom vid 7 varje kväll. Detta går bra. Har var extremt ledsen i början, men nu går det bra. ( har hållt på i lite över en vecka) Saken som vi nu har som problem är att varje natt kl 00:05 vaknar han. Det spelar ingen roll om han somnar kl elva eller kl 7. Inte heller om han ätit kl elva eller sju. Kl 00:05 vaknar han och e orolig. Ofta vill ha ha mat. Efter maten somnar han ibland om och sover till mellan 3-4. Då ligger han och sprattlar hej vilt med armar och ben. Jag och min sambo får inte röra honom eller försöka att lugna honom. Han vill inte ha mat utan ligger bara och sparkar och grymtar. Om vi låter honom vara så börjar han gråta efter en halvtimme, först då kan vi lite smått få honom att lugna ner sig. Inget hjälper innan. Vi vet inte vad det är som händer exakt kl 00:05 eller tiden mellan 3 & 4. Ibland blundar han när han vaknar vid tiden 3-4 och kan efter en timme bara somna om som inget har hänt ( om vi fixat att lugna ner honom). Hur ska vi få våran son att sova hela natten? Eller i alla fall hoppa över den konstiga perioden mellan 3-4 och vad kan det var?
Tack så jätte mycket
En trött cizzi med sambo
|