inga problem med vikten? jo det är det jag har vill inte gå upp till
normalvikt"=fet vikt" men jag vill bli fri från anorexin....men det är klart jag har väl inte problem på så sätt att jag är överviktig för inte ens när jag var gravid i nionde månaden så var jag knappt normalviktig, sonen var lite tunn när han kom ut men är hur frisk som helst och har blivit hela 195 cm lång nu vid 18 års ålder
Mitt stor bekymmer är det där förbaskade kalorikriget som jag har med mig själv,helst vill jag inte överstiga 500 kcal men fick ju bevis på behandlingshemmet för ätstörningar att jag kan äta MASSOR utan att bli överviktig....det har hänt tre ggr med förra året att jag nått BMI 20 annars har jag alltid varit underviktig från svår undervikt till lätt..
Nu när jag varit fyra månader på behandlingshem så lyckades jag bryta svältmönstret men har ett "världskrig" inuti mig med alla tankar, vet att det inte går lika fort att få rätsida med tankar som med beteendet men jag är så kluven och ena sidan av mig vill tillbaka till det jag kan bäst och den andra sidan vill kämpa att bli helt fri från all sorts mattankar som gör mig illa...just nu vill jag inte stoppa något i munnen, blir äcklad av tanken att behöva äta mig mätt utan att kompensera....har också slarvat med zoloften jag äter kan det vara därför jag är låg och ännu mer anti mot maten/mättnaden?????
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Ö
Ah... läste lite till nu och först nu fattar jag att du kanske egentligen inte har några problem med vikten. Då behöver du nog inte vara orolig alls! En pizza mer eller mindre gör ingen skillnad, tro mig!
|