Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-01, 12:41   #9 (permalink)
Mariiqa W
Senior Member
Platinamedlem

Mariiqa Ws avatar

Reg.datum: Dec 2007
Krediter: 6 028
Standard

Citat:
jag blir allt duktigare på att förhandla, ljuga, hitta alla möjliga ursäkter och kryphål
Citat:
Jag vet ju att du har jobbigt rätt i att jag inte ska skjuta upp att bryta beteendet, men ändå fixar jag det inte..
Du fixar det visst, om du väl bestämmer dig för det. Varför låta kuratorn bestämma över ditt liv? Varför överhuvudtaget förlita dig på att någon annan ska ta tag i det här, i slutändan så är det DU som måste göra hela jobbet.

Jag tycker mig se ett samband mellan båda citaten, och jag undrar om det är för mig eller dig själv som du ljuger och hittar på undanflykter för när du skriver att du inte fixar det. Plocka fram en massa jäklar anamma, för det är inte lätt, men det går. Och det är du som kommer att lida mest genom att skjuta på det här beslutet. Själv har jag redan tagit mitt och dragit mig igenom pinan, så vilken väg du än väljer så kommer det ju inte att påverka mitt liv. Med det vill jag säga att du inte behöver ursäkta dig för mig, fundera istället på om det är värt att föra dig själv bakom ljuset i fortsättningen också. Det är ditt liv och ditt beslut, vill du inte göra något åt det så kan jag ge dig råd i evigheter och du kommer ändå att hitta orsaker och undanflykter till att det "inte går" att genomföra.

~*~Miiqa - by heart~*~

*
Mariiqa W är inte uppkopplad   Svara med citat