Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-29, 14:42   #1 (permalink)
medelålders kvinna
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Hjälp mej med en gapig granne!

Jag bor i hyresrätt. Min granne ovanför (vi bor i radhus) är otrevlig ca var tredje månad. Han börjar prata vanligt först sen höjer han rösten och mer eller mindre skäller ut mej om jag inte är enig med honom i det han säger.

Hur ska jag bemöta detta beteende?

I övrigt hälsar han inte då vi möts på gården, han får dock ryck och försöker väl "bli sams" ibland, men dessa försök slutar bara med att han blir arg på mej.

Han är en äldre väldigt auktoritär man, i åldern att han skulle kunna vara min pappa. Men nu är han ju inte det.

Han har också försökt vara "vänlig"(?) och ger tips och råd om hur jag kan göra med min radhustomt. Jag föredrar mina egna ideér och följer inte det han säger. Kanske är det en bidragande orsak till att han blir arg på mej?

Att vi inte längre hälsar kan jag acceptera även om det är tråkigt att gå förbi en granne som står och blänger då jag passerar.
Men dessa oresonliga utbrott av vrede orkar jag inte riktigt med.

Senast var i november, då ringde jag bostadsbolaget. Men de "lägger sej inte i" och säger att det är isåfall ett polisärende ang trakasserier jag ska anmäla.

Hjälp mej, hur ska jag svara nästa gång han tilltalar mej? Jag vet ju att vad jag än säger så kommer det att sluta med hans irritation och aggressioner.

Vi har även haft en tomtkonflikt här och jag "vann"... och det stör nog honom ganska mycket. Men jag kan ju inte, vuxen som jag är, rätta mej efter hur en äldre granne vill att jag ska göra. Jag gör ju mina egna val på min tomt (enligt gällande regler med bostadsbolag, mm)

Hoppas på råd om hur man bemöter aggressiva grannar....
medelålders kvinna är inte uppkopplad   Svara med citat