Citat:
Ursprungligen postat av Hope
Usch, vad plågsamt det där lät - hade varit enklast om medicin fixar allt. Vips så mår man bra utan ansträngning.. åtminstone försöker jag intala mig själv det och hoppats på medhåll från annat håll (i ärlighetens namn).
Tar till mig ditt råd, men tar lite tid att vänja sig vid tanken.. Just nu har jag faktiskt ångest bara jag tänker på att äta mer..Varm, yr, darrar.. men kanske det måste börja där... sluta fly från de jobbiga känslorna
Tack för tipset om att skriva av sig.. Brukar skriva dagbok på min dator, så jag har lätt för det..
Kommer kanske inte börja äta mer idag, men ska försöka vänja mig vid tanken på det åtminstone..
|
Medicin fixar sällan psykiska problem, det kan hjälpa till och ge en kraft och ork för att ta tag i problemen, men det löser inga problem i sig.
Tänk också på att ju längre du låter det gå, ju svårare blir det att bryta mönstret. Och ju längre det går, ju mindre ork får man till att bryta det. Så jag hoppas att du inte tänker vänta på "det rätta tillfället" att sluta svälta, utan att du tar tag i det och vänder det här beteendet, så att du kan få det friska livet som du förtjänar att ha.