Hemskt, det här med att rodna...
Jag känner igen mig otroligt mycket i det som många beskriver här inne. Jag har själv enorma problem med att jag rodnar, och allt eftersom jag tänkte på mitt problem, ju värre blev det, och senare gick det så långt att jag undviker alla dessa situationer då jag kan råka rodna.
Att helt plötsligt börja rodna så fort man känner sig osäker eller känner att alla stirrar och bedömmer en är verkligen hemskt för självförtroendet och det sociala umgänget. Men det jobbiga är att jag är en mycket social person, jag vill kunna träffa människor och prata om precis vad som helst, men med detta problemet verkar det näst intill omöjligt att någonsin kunna vara sig själv, eller att kunna leva ett normalt liv utan lögner och undanflykter.
Mitt problem har gått så långt att jag har fått självmordstankar, därför, för att bli av med det en gång för alla, så vill jag göra en operation (Thoracic Endoscopic Sympathicothomy heter den). Jag vet att det finns stora risker med att göra en sådan operation, och antagligen så kommer inte någon vilja göra den på mig då jag bara är 18 år, men ifall jag inte gör gör något åt detta så kommer jag aldrig att ha ett liv...
Jag vet att det även finns andra behandlingsmetoder, men rodnar så hemskt mycket att jag inte tror att någon terapi kommer att funka på mig. Jag vill heller inte ta någon medicin som dämpar min ångest då jag verkligen inte tror att det är lösningen på mina problem...
Ni därute som har eller har haft samma problem, snälla skriv om det till mig, behöver mycket tips och råd...!
Mycket Tacksam för svar!
Mvh//Natalie
|