Tack för alla svar! Det är ett bra forum det här!
Jag har funderat lite på det där om att sätta gränser och att ha respekt i förhållande. Har insett att jag genom åren varit lite dumsnäll och inte vågat ha en egen åsikt eller styrka att stå för min vilja. Så jag tänkte att jag ska öva på det:-)
Man pojkvän har ett ordentligt humör ibland och därför får han oftast sin vilja igenom dumt nog. (Men för det mesta är han snäll) Häromdagen så blev vi osams på en restaurang, eller snarare han blev arg på mig. Han sa att han hade ett problem med mitt tjatande och skällde ut mig efter noter... Hela restaurangen undrade nog vad som hände. Så när vi kom hem så tog jag mod till mig och sa att jag ej ville leva så här, att han ej respekterade mig eller hade rätt att uppfostra mig så sam han vill. Han hade ett enda svar, att jag hade ett val, antingen så står jag ut eller så går jag. Och jag skällde verkligen inte på honom utan berättade vad jag upplevde. Vad svarar man på en sådan fråga, hade det varit jag hade jag bett om ursäkt och försökt att behärska min ilska i fortsättningen!
|