hej igen,
du skriver att du får panik och m å s t e gå ner, jag tror inte att det handlar om vikten egentligen, att det finns någon vikt då du skulle vara helt nöjd och avslappnad och fri från tankarna - vilka känslor är det som ligger bakom? Vad handlar det om egentligen? När du mår bra psykiskt kommer du också att hitta din trivselvikt.
Du skriver att du har mycket stress men måste alltid vara på gott humör för att din sambo inte ska bli grinig. Det är väldigt höga krav. Finns det någon som alltid är på gott humör. Är din sambo en person som stöttar dig?
Jag tror att du skulle behöva ett komplement till den vård du har idag. Du behöver hjälp att förändra tankemönster och att hitta motivationen. Du har ju drömmar! Jag hoppas verkligen att du vaknar upp ur drömmen och att det blir verklighet i stället.
Tänk inte inte... tänk på vad du vill ha ut av livet, inte på vad du inte vill ha.
Kram och lycka till
//Nanna
Nanna är utbildad i Master Powerthinking med kognitiv inriktning och har snart även en fil. kand i psykologi. Hon arbetar mycket med ångest/panikångest, social ångest, oro, hypokondri och självkänsla. Nanna är lugn, inkännande och engagerad.
Vill du prata med Nanna? Ring eller maila henne på:
0738-014096
nanna@comunicera.se
|