spindlar...
"Ännu värre är ju sånna där pappalångben eller vad dom heter, kan inte alls vara i samma rum som dom dära och speciellt på sommaren lyckas dom alltid ta sig in. Samma sak här min bror fångade en och stoppade den innanför mina byxor- (hade hängslebyxor på mig) och jag grät och skrek.
Har världens jävligaste bror haha.
Kommer fortfarande på mig själv nästan dagligen att titta upp mot taket i hörnen utifall det skulle sitta en pappalångben där."
spindlar ja...som tur är har jag aldrig fått någon på mig,inte vad jag kan minnas. jag vet inte hur jag skulle reagera då...KAN vara i samma rum som spindlar, bara jag har koll på dem. men oftast känner jag mej inte trygg förrän jag vet att de är borta...
om jag får panik över spindlar, när jag hamnar i mitt "spindel-chock-tillstånd"(som innebär att jag sitter å stirrar framför mej å skakar för att jag är så skräckslagen...)så måste jag alltid leta igenom rummet där spindeln var, för att det känns som att det är spindlar överallt!!! jag måste även undvika att röra allt omkring mig (tex stolar, dörrar) om jag inte först kontrollerat att det inte finns spindlar där....
spindelchocken hamnar jag i när jag inte blir av med spindeln direkt.jag kan tex vara såpass samlad att jag kan fånga in halvstora spindlar i burk (men jag skakar efteråt å de stora får jag panik av bara att se...), men OM jag inte lyckas fånga spindeln direkt, OM spindeln försvinner så jag måste leta igenom rummet efter den, då kan jag inte lyckas hålla mej samlad längre.
då uppstår ett rent helvete som kan pågå i...över en timme...? (leta överallt, bitvis bara sitta å stirra, skaka å gråta.inte röra ngt som spindeln kan vara på. ha en en känsla av att spindlar kryper på mej...duscha för att tvätta bort känlsan av spindlar, städa iordning allt.) +att jag efteråt mår dåligt några timmar å är "spindelparanoid" :/ en tid efter obehagliga möten med spindlar ( några dar...?) så kontrollerar jag i alla rum i taket å där jag sitter så att det inte finns spindlar i närheten....
ogillar de flesta insekter, men de jag som jag tycker är obehagliga är spindlar å harkrankar. (+flugor å malar som känns "smutsiga")
det är det värsta med sommaren, alla dessa kryp!
|