Ämne: Fobier
Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-17, 16:50   #10 (permalink)
Liiindis
Senior Member
Guldmedlem

Liiindiss avatar

Reg.datum: Feb 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Liiindis
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gatsmart Visa inlägg
Liiindis....
Jag skriker, fäktar och springer när det kommer en fjäril, och skulle en nattfjäril lyckas ta sig in hos mig så lämnar jag lägenheten tills ngn kommer och tar bort den.
en granne sa en gång att dammsug upp den, men aldrig... den passerar ju röret jag håller i då.. Finns inte i min värld.
Snart vaknar dom till liv igen och jag stänger in mig. Folk skrattar, men då får dom göra det, för jag blir förlamad av skräck, och skulle jag vara i ett rum med en fjäril skulle jag hellre hoppa ut genom fönstret än riskera att få den på mig.

Minns ett tv-program där folk med fobier kunde vinna pengar om dom utsatte sig, och jag blev så förbannad, för det var en man som sa sig ha just fjärilsfobi och om han gick genom fjärilshuset i Hagaparken skulle han få åtta eller om det var tio tusen kronor, och han gjorde det... JAG skulle inte gå in där för alla dess miljoner, och han sa sig ha fobi... jo tjena.. obehag kanske men inte fobi.
Tror aldrig jag kommer att klara en bemästring av min skräck för dessa flaxande saker.
Åh vad det låter så likt mig, på sommaren skrattar folk åt mig för dom tycker man är löjlig och min ena bror fångade en fjäril en gång och höll den och sprang efter mig för han skulle slänga den på mig, ush jag sprang och skrek som om någon höll på att döda mig
Ännu värre är ju sånna där pappalångben eller vad dom heter, kan inte alls vara i samma rum som dom dära och speciellt på sommaren lyckas dom alltid ta sig in. Samma sak här min bror fångade en och stoppade den innanför mina byxor- (hade hängslebyxor på mig) och jag grät och skrek.
Har världens jävligaste bror haha.
Kommer fortfarande på mig själv nästan dagligen att titta upp mot taket i hörnen utifall det skulle sitta en pappalångben där.

Kommer också ihåg det programmet och hur kan dom kalla det fobi, hade aldrig heller gjort det för flera miljoner!!!
Vissa fobier tror jag man kan komma över eller så kanske det inte riktigt är en fobi men för små sällskapsfåglar kom jag typ över.

Tror dom värsta sakerna är nog pappalångben, luftballonger och fjärilar.
Luftballonger får jag en mer panik för och kan börja hyperventilera om ja ser en riktigt nära.
Liiindis är inte uppkopplad   Svara med citat