Ämne: Trött
Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-17, 13:37   #1 (permalink)
Monika
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Jan 2008
Question Trött

hur länge ska man vänta. Energin börjar ta slut...

Min sambo sedan 8 år har tre barn sedan tidigare förhållande. Jag försöker sedan länge att övertala honom att starta på nytt med mig. Men han skjuter alltid upp beslutet. Om två år kanske, innan jag fyller 30, vårt förhållande är inte moget, om ett halvår kanske.... Så har han hållit på. Han säger att barn ändrar livet för alltid, att man inte kan "leva" efteråt. Han vill ha min kärlek riktad till endast honom. Samtidigt så träffar han sällan sina egna barn. Är 32 år nu och min energi börjar ta slut, hur länge ska jag vänta? Vi hade planer på att gifta oss för några år sedan men eftersom jag ville ha ett äktenskapsförord blev han arg, sa att jag var oromantisk och så blev det inget.

Inget i det han gör involverar han mig i. Han är helt självbestämmande i ekonomiska frågor, köper lägenheter, spekulerar och lånar pengar för aktier mm. Jag kan inte få den trygghet jag vill ha för att börja en familj, samtidigt som han egentligen inte vill. Hur ska jag göra? Jag tycker ju faktiskt om honom...Ska jag bara vänta??

/Trött
Monika är inte uppkopplad   Svara med citat