Citat:
Ursprungligen postat av Gatsmart
Hej!
Mina fobier för fjärilar är hemsk. Flaxandet ger mig nästintill hjärtstopp.
Vet inte vad jag ska göra för att bli fri från denna fobi. Kan inte se en fjäril på tv eller på bild utan att få panik.
Var tidigare även rädd för fåglar, men har lyckats koma över den rädslan ganska bra.. En fågel sticker om man väsnas eller stampar i marken, men en fjäril flyger rakt på en.
Är det fler än jag som har just denna fobi och i så fall hur hanterar ni det?
GTS
|
Åh gud nu påmminedes jag om fjärilar.
Vet inte om jag kan säga att jag har en fobi men jag är livrädd för fjärilar och ser jag en så ryser jag, får panik och skyndar genast åt andra hållet.
Jag har tom lyckats skämma ut mig genom att skrika när jag ser en

Dom är riktigt hemska och jag ryser i hela kroppen bara jag tänker på dom. Kommer ihåg när man var mindre och skolan gjorde besök på fjärilshuset eller vad det heter och jag stannade alltid hemma. Det är just flaxande som är hemskt och jag är rädd att dom ska jaga mig för dom kan flyga imot en.
Fåglar var jag livrädd för sen jag var liten och det gäller endast sällskapsfåglar, mamma berättade att vår undulat sa god dag god dag till mig när jag var liten och då sprang jag och gömde mig. Sedan dess var jag livrädd men idag har jag inga problem med små fåglar för jag utsatte mig själv för situationer där det var fåglar inblandade.
Men däremot aror, jakkos, amazoner det fungerar inte alls och jag drömmer ibland mardrömmar att dom flyger mot mig.