bra perioder
Perioder då jag mådde bättre:
1. När jag väntade min son. Då visste jag att det var helt naturligt att gå upp i vikt för barnets skull. Jag SKULLE ju ha en mage. Så jag åt och åt. Gick upp 16 kilo under graviditeten. Även efter hans födsel mådde jag toppen. Jag ammade i 8 månader och kilona rann av mig TROTS att jag åt. Jag gick ner 11 kilon på fem dagar efter förlossningen.
Sen plötsligt började jag gå upp i vikt. PANIK! PANG tillbaka i anorexin.
2. Efter ECT_behandlingar. En hel månad mådde jag toppen. JAg sprang tillbaka till jobb och sa NUUU E JAG TILLBAKA!!! JAg åt. Jag åt hela tiden. JAg överåt. Min sambo och jag åkte till Kina på semester en hel månad. I Kina kände jag inget behov av något socker alls. Åt nyttigt hela tiden. Efter två veckors vistelse där och efter att ha sett alla smala kinesiskor fick jag återigen panik. MÅSTE gå ner!
Ja, det var nog de perioderna.
Jag har varit sjukskriven nu i över ett och ett halvt år. Min bildterapeut och min sjuksköterska och läkare anser att jag har för mycket stress i mitt liv. Jo, det har jag. Med son, hund och sambo så är det mycket som händer i livet. Jo, sambon klarar sig själv, det vet jag...men jag känner press att jag alltid måste vara på gott humör för annars blir han jobbig och på dåligt humör.
JAg är pessimistisk för närvarande till livet. Att se mig själv må bra, vara frisk och lycklig är jättesvårt. Min dröm är att bo på landet i ett hus med en stor gård där jag kan ha mitt eget hundpensionat. Men det är bara en dröm. Hoppas att jag aldrig vaknar upp från drömmen.
|