Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Fröberg
Talade just med en chef inom industrin. Han berättar att han har civilingenjörer och civilekonomer som undviker fikat för att de är nervösa inför fikasamtalet. Men detta är inget man snackar om.
Nån som känner igen sig?
|
Ha, ha, ha, jo nog känner jag igen mej. Jag har inte sett melodifestivalen eller "På spåret" som diskuteras vid fikabordet. "Men kan du inte ta upp det du är intresserad av" säger psykologen. Jo visst jag var på en teaterpjäs som ingen annan sett. För de vill inte! De tar bara emot det som samhället och Hollywood erbjuder. När jag jobbade hade jag ångest inför varje rast då jag visste att jag var tvungen att ikläda mig en av alla de roller jag hade, oftast fick jag dem att skratta. Visst gillade jag det ibland men det blev alldeles för långt ifrån verkligheten och jag tappade fotfästet. Jag kunde inte hålla ihop mej själv......Det blev nog en av faktorerna som medverkade till min djupa depression...........och jag har en civilekonomutb bakom mej som jag kanske inte är helt nöjd med idag men jag väljer att se det som en tillgång!