Finns inget "rätt" eller "fel"
Enligt mig finns det inget absolut "rätt" eller "fel" då alla människor har olika syn på saker och ting. Därför kan jag inte svara din fråga om vad som är "rätt" annat än genom att det färgas av min personliga åsikt. Därför tänker jag stället hjälpa dig utveckla ditt resonemang.
I ett förhållande så har du dina "rätt och fel" och din partner sina "rätt och fel". Sällan eller aldrig har två människor exakt samma moraliska grund. I bästa fall är en relation en schyst kompromiss mellan era två olika värdegrunder. Så svaret på din fråga vad som är "rätt" blir egentligen - "vad som känns rätt för
er BÅDA". Så vad är en schyst kompromiss för just er två? Ja, för att ta reda på det så måste ni prata om saken. Sådana samtal kan skilja mycket i kvalité beroende på HUR ni pratar om saken. Vi i Comuniceras terapeutteam är experter på att just kommunicera så om du känner att du behöver extra hjälp så är det bara och ringa (att ringa kostar inget såvidare du inte bokar en tid för samtalshjälp).
Hur du än väljer att göra så önskar jag dig lycka till och hoppas att ni lyckas reda ut det på ett bra sätt!
/Sebastian
|