Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-12, 11:45   #1 (permalink)
mariatösen
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Oct 2007
Standard När ska vi berätta om skilsmässan?

Hej
Jag och min man har haft det kämpigt många år. När barnen var små klagade han ofta över vårt dåliga sexliv, d v s att det tog minst 7-10 dagar innan jag ville och om det inte funkade då (pga hans potensproblem som bottnar i ms) så var det jag som var en frigid jävel. Till slut trodde jag på det, och ville testa om min lust var borta. Jag var otrogen några gånger med en kille. Hade inga djupa känslor för honom, utan behövde bara bli sexuellt bekräftad. Min man fick reda på det. Sårades djupt - så klart. Och jag var definitivt inte frigid utan hade hur mycket lust som helst. Vilket fall som helst, detta har lett till ännu sämre relation, men vi har försökt lappa ihop det i 4- år nu och inte lyckats alls. Mycket hårda ord får jag höra och jag stänger av mig mer och mer.
Vi har två barn ihop 13 och 15. Ett hus med tre våningar som vi inte kan bo kvar i, pga hans ms och handikapp och för att vi inte trivs ihop. Nu vill vi istället ha två lägenheter.
Min fråga är inte vår relation, utan när ska man berätta för barn att man ska skiljas? Vi har pratat om att sälja huset länge, inför dem också, och jag tror det är jobbigt för dem att höra om ev flytt, utan att något händer. Jag är övertygad om att vi föräldrar ska hitta en lösning. skaffa två boenden och sedan berätta för barnen. Eller har jag fel?
mariatösen är inte uppkopplad   Svara med citat