Ämne: Hjälp.
Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-12, 07:28   #2 (permalink)
Mariiqa W
Senior Member
Platinamedlem

Mariiqa Ws avatar

Reg.datum: Dec 2007
Krediter: 6 686
Standard

Hej,

Jag håller med om att dina matvanor inte alls ser bra ut, och jag tror att jag vet vad det beror på. Du säger ju själv att du äter lite mat, men mer godis och onyttiga saker. Det är din kropp som försöker överleva. När man inte äter ordentligt, så märker kroppen att den får dåligt med energi och så börjar hjärnan tänka på mat, för att du ska sätta igång och leta mat. Godis tex har ju väldigt mycket energi i sig, som du får tillgång till snabbt, så därför blir man lätt godissugen när man inte äter ordentligt.

Jag hade tankar och matvanor liknande dina när jag var lite yngre. Och vägen ut var att inse att den vikten jag strävade efter, var en vikt som skulle kosta mig livet. Man kommer aldrig ned till den vikten som man känner sig smal på för resten av livet. Den blir bara lägre och lägre. De risker som man tar är att man slösar bort sitt liv på en sån skitsak som vikt, man kan få olika fysiska skador, det blir inte roligt att leva, man riskerar att gå upp i vikt och därigenom må ännu sämre.

Mitt råd till dig är att söka hjälp nu på en gång! Det är allvarliga saker som du håller på med, och jag lovar dig att du inte vill vakna upp om ett antal år och se att du förstört hela din ungdomstid genom att bara tänka på mat och vikt. Prata med skolsköterskan, skolkuratorn eller en lärare.

Ju fortare du söker hjälp, ju större är chansen att du blir frisk igen. Och modell kan du bli ändå, trenden med pinnsmala modeller börjar försvinna tack gode gud!

Kram!

~*~Varje misstag är en möjlighet till förändring~*~

*
Mariiqa W är inte uppkopplad   Svara med citat