Hjälp.
Hej. Jag behöver hjälp. För jag orkar inte ha det såhär längre. Jag är 14år och tänker på min vikt nästan hela tiden. Jag är inte tjock, det vet jag. Jag väger ca 50 kg till mina 170 cm. Men endå känner jag mig tjock.
Jag äter extrem onyttigt. Jag äter godis varje dag. Jag försöker att sluta gång på gång men det går inte. Jag äter därimot extremt lite mat. Så min kost är helt störd. Jag har även börjat spy på senaste tiden. Inte ofta. Eller jag har bara gjort det fem gånger kanske, men jag vill inte få bullimi. Men om jag har ätit en massa onyttiga saker så känns det som att det växer och växer i magen och jag känner mig jätte tjock.
Ungefär så här såg det ut idag tillexempel (jag var hemma från skolan):
Vaknade.
Åt lite chips, choklad, ca 2 dl blåbärssoppa, 1 weetabix och lite annat smågodis.
Spydde upp det.
Åt en ciabata med salami och brieost.
Åt lite popcorn.
Åt en minimalisk bit fisk med lite potatis.
Åt en sandwich (glass)
Lite choklad.
Rostad macka med leomoncurd.
Jag har världens ångest över detta. Och varje kväll när jag går och lägger mig så bestämmer jag mig för att i morgon så ska jag bli nyttig och äta så få kalorier som möjligt.
Det är också en grej som är otroligt jobbig. Nästan varje gång jag äter något så räknar jag kalorierna. Så att det inte blir för mycket. Och mitt mål är 500 per dag. Alldeles för lite. Jag vet. Men jag vill bli sådär jätte smal. Mitt drömyrke är modell. Det är min största önskan i livet. Och då måste man vara smal.
Jag vet inte vad jag ska göra. För jag vill få hjälp. Jag vill inte tänka såhär. Må dåligt varje gång jag äter något och få kännslan av att bara vilja spy upp det. Jag vill att det ska bli som innan jag började tänka i dom här banorna. Då brydde jag mig inte.
Så är det någon som vet hur man kan göra för att göra saken lite bättre iallafall?
Kram
Senast redigerad av barajag den 2008-02-11 klockan 21:54.
|