Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-11, 18:34   #7 (permalink)
Nanna van Berlekom
Expert
Guldmedlem

Nanna van Berlekoms avatar

Reg.datum: Sep 2007
Standard

Hej!

Jag förstår att det kan kännas hopplöst och att du frågar dig om du någonsin kommer att bli fri från anorexin då du har varit sjuk så pass länge - hela ditt vuxna liv. Det har blivit som en del av din identitet och det kan kännas väldigt skrämmande att våga släppa på kontrollen och hitta vem du är bakom detta beteende. För att bli frisk måste du själv vilja det. Det låter lite som om en del av dig vill, men att det finns en annan del som hindrar dig att våga. Jag förstår att det blir svårt i din situation med ett litet barn som är beroende av dig. Jag har jobbat med en tjej som precis som du varit sjuk väldigt länge och hade en liten son. Hon fick tillslut läggas in då hon inte kunde stå själv utan var tvungen att åka rullstol. Det var självklart väldigt jobbigt och svårt för henne att göra detta, men en nödvändighet för att längre fram kunna ta hand om sitt barn - hon låg inte inne speciellt många månader, men kom mycket långt och kan nu ta hand om sin son och har tagit ett stort steg i rätt riktning. Vad jag vill säga är att det kanske kan vara värt den tiden du är borta, om du kan lyckas lösa det på något sätt med din sambo/anhörigas hjälp. Sen tänkte jag också tipsa dig om kognitiv terapi - där får du hjälp att arbeta med de dysfunktioella tankestrukturer som håller problemet på plats. Comunicera finns i stockholm, göteborg, hässleholm, alingsås och halmstad. Ge inte upp, det finns hjälp att få! Om du bor i göteborg tar jag gärna emot dig för terapi.

Lycka till och ta hand om dig

//Nanna
Nanna är utbildad i Master Powerthinking med kognitiv inriktning och har snart även en fil. kand i psykologi. Hon arbetar mycket med ångest/panikångest, social ångest, oro, hypokondri och självkänsla. Nanna är lugn, inkännande och engagerad.

Vill du prata med Nanna? Ring eller maila henne på:

0738-014096
nanna@comunicera.se
Nanna van Berlekom är inte uppkopplad   Svara med citat