Ämne: Åka buss
Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-11, 12:59   #3 (permalink)
Gränskänsla
Member
Silvermedlem

Gränskänslas avatar

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Hej Jonas

Om jag läser en bok blir jag genast säker på att bli kritiserad för vilken typ av bok jag läser, blir tvärsäker på att människor tycker att jag läser väldigt sakta eller väldigt fort...

Jag lyssnar i princip alltid på musik när jag åker buss och det funkar något bättre då, men känner mig verkligen som en outsider, även om jag är måttligt sminkad, uppsatt hår, jeans och en svart jacka. Alla är något utom jag. Alla som åker den bussen kanske ska till skolan. Jag ska till min terapeut på psyk. Alla som åker i den bussen pratar med någon, jag är ensam.

Jag åker sällan buss mer än ensam... visst finns det visas tillfällen då jag åker med någon men de tillfällen är mycket få...

De skrattar antagligen åt mig för att jag ser konstig ut, de tänker säkert: "Och hon tror att hon är nånting, hon tror säkert att hon är snygg, hon kan inte vara riktigt frisk, osv..." Det spelar ingen roll om jag är sminkad mycket, lite eller ingenting, vad jag har för kläder eller nånting. Fast allra värst är det när jag ser "alldaglig" ut... Då tappar jag helt min identitet och kan inte ens låtsas vara självsäker...

Den enda gången jag känner mig någorlunda självsäker är när jag vet min identitet som skälvskadare/tvångshandlare osv...

/Jag
Gränskänsla är inte uppkopplad   Svara med citat