Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-11, 12:18   #7 (permalink)
Jonas Fröberg
Senior Member
Guldmedlem

Jonas Fröbergs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Krediter: 1 686
Standard

Våra synsätt påverkar våra valmöjligheter. Om man upplever "Att visa sig svag" som ett loser-beteende, så blir det mycket svårare att be om hjälp.

Min erfarenhet är att många människor är blyga och rädda i vissa situationer. En person som vågar sätta ord på det, kan ofta framstå som generös som vågar bjussa på det. Och ett föredöme för andra som känner sig nervösa ibland, men inte vågar säga det till nån.

Och man kan också formulera det positivt:

"Jag är lite nervös ibland för att tala inför en grupp. En skådespelare jag känner sa att man faktiskt kan öva på det. Har du lust att öva en sväng vid tillfälle?"

Sånt här får chefer öva sig på, på betald arbetstid med dyra konsulter (jag håller själv såna kurser). Alltså är det en klok karriärsinvestering i att öva!

Så lita på att du är ett föredöme som vill förändras på eget initiativ! Om nån inte vågar hänga på, fine! Det finns andra, jag lovar!

Nyfiken på hur det går.

Vänlig hälsning,
Jonas Fröberg
Jonas Fröberg, med. kand. (läkarprogrammet), Master Powerthinking Comunicera, skådespelare och konsult. Arbetar med social fobi, självkänsloträning och kommunikation. Coachar om man ska hålla föredrag, säljmöten och tal. Tfn: 070-985 04 54. E-post: jonas.froberg@comunicera.se
Jonas Fröberg är inte uppkopplad   Svara med citat