Jag har kollat med min kollega och Inderal kan vara en möjlighet. Den verkar snabbt, man blir lugn. Men det är ju ingen lösning på lång sikt så klart. Övning/KBT fungerar bra så du kommer att kunna förändra din upplevelse på ganska kort tid.
Kom gärna in för en session om du är i närheten av Göteborg eller Jonas Gådes helgkurs i februari.
Ying har skrivit så fint. Att låtsas vara kaxig och bryta låsningen direkt genom att ta mycket plats vid första presentationsrundan, är en möjlighet. Bryter man beteendet så öppnar man för nya möjligheter. Och att "låtsas" va säkrare än man, är helt tillåtet!
Att sedan börja upptäcka var rädslan kom ifrån kommer hjälpa dig få distans och fler nya valmöjligheter, precis som Ying sa.
Stöttar dig till 100% imorgon. Det är säkert fler än mig här som hejar på och vill höra hur det går!
Varm hälsning,
Jonas Fröberg
Jonas Fröberg, med. kand. (läkarprogrammet), Master Powerthinking Comunicera, skådespelare och konsult. Arbetar med social fobi, självkänsloträning och kommunikation. Coachar om man ska hålla föredrag, säljmöten och tal. Tfn: 070-985 04 54. E-post: jonas.froberg@comunicera.se
|