Ämne: Är fast
Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-10, 08:04   #2 (permalink)
Mariiqa W
Senior Member
Platinamedlem

Mariiqa Ws avatar

Reg.datum: Dec 2007
Krediter: 6 265
Standard

Hej,

Så länge det inte är allvarlig fara för ditt liv, så kan du ju inte tvingas till något mot din vilja. Själv är jag emot mediciner och rekommenderar det sällan till folk, när jag själv åt det så kom jag till en punkt där jag vägrade ta några fler och då plockades alla mediciner bort utan en kommentar. Så nej, jag tror inte att du kan tvingas till varken medicin eller sjukskrivning.

För att ha bulimi så krävs det att man har ett kompenserande beteende efter hetsätningarna, i form av att spy upp maten, svältperioder, överdriven träning och/eller användning av laxermedel. De kompensatoriska beteendena är farliga för kroppen och gör hetsätningarna värre och värre. Mitt råd till dig, eftersom du säger att du har bulimi så antar jag att du kompenserar, sluta med det.

Att bli av med hetsätningar är lite svårare, tycker jag (har själv haft bulimi). För mig handlar hetsätningarna om att trycka undan känslor och enda sättet att kunna sluta är att få fram känslorna istället. Det är svårt, det gör ont, men det är värt för att sluta hetsäta.

Ångest och depression kan komma av ätstörningar, nu vet jag inte vilket som kom först i ditt fall, men har man ätstörningar är det mycket svårare att komma tillrätta med ångesten och depressionen.

Jag hoppas att du hittar styrkan att ta dig upp ur det här. Lycka till!

~*~Miiqa - by heart~*~

*
Mariiqa W är inte uppkopplad   Svara med citat