Mycket förändringar för en liten kille
Hej,
jag har en kille på 2,5 år. Han ska om ca två månader bli storebror. Detta kommer att ske samtidigt som att vi ska flytta till ett hus i en annan kommun. Detta innebär att han inte kommer att kunna gå kvar på sitt dagis. Nu undrar jag hur jag på bästa sätt ska kunna förbereda honom inför alla dessa stora förändringar. Ny bebis och flytt går inte att ändra på datum. Till saken hör att ingen i familjen egentligen vill lämna den kommun vi bor i, men vi har helt enkelt inte råd att gå vidare här då bostadspriserna har rusat i höjden (bor i en liten 2:a idag) och det dagis vår son går på är helt underbart. Han stormtrivs på sitt dagis.
Eventuellt så kan vi få plats ganska omgående hos en dagmamma men vi kände att det inte kändes helt ok. Känner mig inte säker på att jag vill lämna min pojke där. Men tankarna snurrar. Är det bäst för honom att få vara hemma med mig och bebisen och vänta på en ny dagisplats som vi kan få efter sommaren. Eller blir det för tråkigt att bara vara med mamma som ska amma en liten bebis. Han är väldigt social och är ju van att leka med andra barn om dagarna. Eller är det bättre att han är hemma med mig för att få hantera flytt och bebis först och sedan vänja sig vid ett nytt dagis??
Vad tror ni??
Mvh M
|