Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-08, 23:44   #2 (permalink)
Evenflow
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Hej.
Jag är inte någon expert, och tanken är kanske inte att jag ska svara här då. Men jag vill bara säga att det är oerhört starkt av dig att ha bestämt dig för att ta tag i problemet efter att ha gått med det så länge. Bara att du har gjort det hjälper säkert lite grann.

En sak som jag tror är bra, och som jag själv är ganska dålig på, är att våga berätta för andra att man är nervös. Det kan kännas jättesvårt att visa sig "svag", men min erfarenhet är att de gånger jag har vågat göra det har nervositeten släppt rejält. Det är när jag försöker att upprätthålla en fasad av självsäkerhet som nervositeten inte vill släppa. Man vill ju inte bli avslöjad...

Vet inte mycket om inderal eller andra blodtryckssänkande medel. Men jag tror att det är något man tar akut i en situation och ingenting som har någon långtidsverkan.

Tycker att du ska åka på det där rollspelet och våga visa att du är nervös. Eller vad vet jag? Du kanske är lugn som en filbunke när du väl har kommit igång? Det är svårt. Men du kommer garanterat inte att vara den enda som är obekväm. Och två saker till.

- Du kommer inte att svimma
- Det kommer att kännas grymt bra efteråt

Lycka till!
Evenflow är inte uppkopplad   Svara med citat