Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-08, 22:38   #1 (permalink)
samba
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Standard skrev på forum men fick tipset att fråga här ist

Hej,
Jag är en medelålders tjej som lider av social fobi.
Jag skolkade mig genom skolans alla föredrag och sen så vidareutbildade jag mig inte pga av detta problem. Idag har jag ändå fått ett bra jobb där jag har slingrat mig , sjukskrivit mig osv vid jobbiga situationer.
Annars så tycker jaginte att jag har ett dåligt självförtroende men jag klarar bara inte av att prata in för grupp, inte ens i fikarummet på jobbet eller för en större grupp vänner. Det här är första gången som jag tänker att nu j..... ska jag ta tag i det här, det hindrar mig något så fruktansvärt.
Anledningen att jag har kommit till den insikten är att nu på måndag så ska jag iväg på en stor kurs med jobbet där vi bl.a ska spela rollspel, tillsammans med cheferna och alla. Jag har fullständig panik!!!!! Har tänkt all möjliga tankar, om jag krockar eller något så att jag slipper. Om jag sjukriver mig så känns det verkligen som ett nederlag och jag kommer att ha väldigt svårt att se kollegorna och cheferna i ögonen samt mig själv efter det. Om det inte vore så att jag blir så fruktansvärt panikslagen så skulle det ju vara riktigt roligt på kurs. Men jag får svettningar, blir helt blockerad i huvudet, darrar, diaree får svimmningskänslor osv.
Nu har jag iallafall suttit hela eftermiddagen och kvällen och läst på nätet och jag förstår att jag måste utmana mig själv men jag skulle faktiskt behöva lite hjälp till att börja med. Läste att många har använt Inderal, skulle det hjälpa mig tror ni?
Men ett stort problem är att kursen är på måndag, jag skulle behöva tabletterna tills dess. Några tips? Finns det någon helgöppen mottagning.

På ett sätt så är jag ganska glad och stolt att jag har insett att jag måste ta tag i det här, synd bara att jag inte gjort det tidigare.

Ser verkligen fram emot svar

Senast redigerad av samba den 2008-02-10 klockan 10:15.
samba är inte uppkopplad   Svara med citat