Hej!
Det jag ser framför mig är att jag ska bli otroligt nervös och darra på rösten, skaka, darra och hyperventilera och att andra ska uppfatta mig som konstig och avvikande. Helt enkelt att mina symptom ska märkas. Och när jag känner att symptomen börjar komma bekräftas mina farhågor och då är det svårt att lugna ner sig.
Iband kan jag lyckas lugna ner mig i tid. Men det har mycket att göra med vilken situation jag befinner mig i och vilka som är med.
Det som känns läskigast just nu är att presentera mig själv eller prata om mig själv inför en större grupp människor. Jag har precis börjat en ny kurs på universitetet och vi har fått presentera oss flera gånger. Jag tycker det är pest. Särskilt eftersom jag känner mig bedömd och jämförd med andra, som kan prata mycket mer avslappnat än jag.
Samtidigt gillar jag inte mig själv när jag är tyst, så jag tvingar mig själv att vara lika social och pratsam som vanligt, även fast jag inte är särskilt sugen på att prata. Det gör att det känns lite konstlat iband.
Sådär. Det är väl det jag kan säga just nu. Tack för svaret!
|