Fått diagnos
Jag fick min diagnos ätstörningar i nov. förra året (jag har haft det hela mitt liv, men aldrig fått en diagnos förrän nu) och trodde äntligen jag skulle få hjälp med mina ätstörningar. Men inte då.
Nu har jag haft en period på tre veckor som jag knappt fått i mej något alls ingen näring eller vatten. Jag har kuratorskontakt inom öppenspyk och hon vet hur allt ligger till, men hon gör inte ett skit. Jag vet verkligen inte vart jag ska vända mej nu. Jag har gått ner väldigt i vikt på dessa veckor, från 48-49 till typ 42 och jag är 168 lång. Jag har bett om hjälp, men får ingen. Så vad gör jag. Jag ringde psykjouren igår kväll, men de hänvisade mej till öppenpsyk och när jag ringde sjukvårdsupplysningen (också det igår) så kunde de inget mer än säga att min kurator gör allvaliga fel som inte erbjuder mej någon som helst hjälp mer än att säga att jag ska söka vård själv (det finns ett 16 veckor program här),men enligt min kurator är jag snart för sjuk för att gå där. Så som det ser ut nu väntar alla bara på att jag ska mer eller mindre dö känns det som.
|