Ämne: Jag är sjuk.
Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-07, 20:06   #1 (permalink)
jamille
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Standard Jag är sjuk.

Jag är sjuk. Punkt. Thats it. Jag har redan konstaterat att jag INTE är normal, och detta är inte en plats jag vill stanna på resten av mitt liv.

Problemet är att jag INTE VET hur jag ska bryta cirkeln av att hetsäta enorma mängder, kräkas, träna tills jag blir svimfärdig och äta bara lite grönsaker och kokt ägg. För att några dagar senare hetsäta tusentals kalorier igen, och så är ekorrhjulet igång.

Jag VILL INTE leva så här. Jag har till på köpet fått panik känslor över att visa mig bland folk, drömmer mardrömmar om att träffa på gamla bekanta som ska få se mig så här tjock och tar avstånd ifrån mina vänenr som ringer och vill träffas. Hela mitt liv handlar om att hetsäta i min ensamhet eller att träna dygnet alla vakna timmar.

Vad ska jag göra för att få stopp på hetsätningarna? Det faktum att jag går upp i vikt gör mig bara mer benägen att hetsa, lite "det spelar ingen roll hur mycket jag tränar jag är ändå så tjock så jag kan lika gärna äta".

Jag börjar även bli rädd av "bi-effekter", jag kan se frätskador på mina framtänder, jag är konstant orolig/nervös utan egentlig anledning, min mage är alltid i uppror, jag får yrselanfall/svim-känslor, kan få huggande känslor i olika organ innuti magen, kan få mjölksyra i benen av att huka mig för att ta upp en sak ifrån golvet, har börjar snubbla på orden osv.

Nu blir det firvirrande mycket text, men vad finns det KONKRET som jag själv kan göra för att ta mig ur bulimi? Finns det något 12-stegs pogram liknande det alkholister har?

(Jag sitter mest och hoppas att någon ska säga att det finns en enkel lösning, typ "drick ett glas c-vitamin varje morgon så ska du se att det ordnar sig med en gång". )

MVH Jamille
(jamille -)
jamille är inte uppkopplad   Svara med citat