Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-07, 12:48   #1 (permalink)
s2a
Member
Silvermedlem

s2as avatar

Reg.datum: Oct 2007
Standard Dunk dunk dunk dunk 24/7

Hej!

Jag har en granne som inte förstår att han inte bor ensam i den här trappuppgången. Jag har bott här i snart 2,5 år och ända från dag 1 så har denna granne haft sina tider på dygnet då han setter på sin sterio/dator på högsta volym och spelar sin musik i 20 min - 20 timmar i streck. I bland har det till och med gått 1,5 dag. Men ring tryghetstjoren då? Ja det gör jag och de vet direkt vad det gäller när jag ringer dem var och varnann dag/natt. Det är praktist taget det ända jag gör om kvällarna när jag är hemma. Jag har pratat med hyresvärden och de har pratat med honom.
Sen är problemet med denna man att han är psykistsjuk (o jag råkar veta vad han gör när han får sina "blackouts", han flygger på vem som helst och slår ned den, skriker på den och våldtar den). Vilket gör att han blir mer svårvräkt. Vilket jag inte förstår. För varför ska han få förstöra alla andras sömn som bor i den här trappen? Varför ska ingen här få kunna ta det lugnt när man kommer hem från jobbet? Varför ska golvet fungera som en masage stol? Mina katter vågar inte gå på golvet för att det vibrer så mycket.

Vad ska jag göra? Ska jag behöva flytta för att slippa detta? Får verkligen hyresvärden hålla kvar någon som stör alla de andra boendena så grymt mycke varje dag? Överdriver jag det hela? Har ni andra det som jag med era grannar??

Tack på förhand!
s2a är inte uppkopplad   Svara med citat