Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-05, 12:18   #1 (permalink)
sujo
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Standard Deprimerade ungdomar som skär sig.

Hej.Vad ska jag göra?! Min dotter är 14 år och deprimerad hon äter medecin för detta.Hon skolvägrar och har otroliga ångest attacker när vi försöker få iväg henne till skolan. I förrgår märkte jag att hon hade "rivmärken" på handleden.Frågade då vad hon gjort.Fick då veta att hon gjort märkena med en rakhyvel!Ringde BUP genast.(vi har sedan tidigare haft kontakt med dem)På BUP sade de att det var vanligt att skära sig bland flickor...Läkaren sade att de inte brukar skära så djupt,utan mestadels "rispa" i huden!Hur ska man kunna vara säker på det som förälder?!Jag ville komma in med min dotter , men fick veta att det inte var nödvändigt.Vi skulle rensa huset på vassa föremål och hålla henne under uppsikt.Som tur är så är jag sjukskriven pga. ledvärk,så jag är hemma .Det är som om jag och min man blivit småbarnsföräldrar igen.Vi är vakna på nätterna med dottern och måste ordna någon som kan vara med henne hemma om vi måste åka bort.Vi ska nu äntligen få komma till en läkare på BUP´s öppna mottagning.Där vi ska gå regelbundet.Hoppas de kan hjälpa vår dotter samt vår familj att fungera vanligt igen.Finns det någon med liknande erfarenheter?Tacksam för råd samt stöd.Sujo
sujo är inte uppkopplad   Svara med citat