Hej Jonas
Såg att det fanns fler trådar som heter just Sorin eller Jonas. Du svarade mig, men egentligen inte på min fråga, som det kan bli
Mitt problem är inte att vi behöver ladda kärleksbatterierna, det finns massor med laddning i vårt batteri

.
Det jag har problem med är att jag inte har någon tillit, jag är rädd för att bli lämnad och jag blir så beroende i en relation. Jag är en självständig kvinna, men i relationer blir jag beroende och kontrollerande. Detta är så jobbigt för min partner att han nu valt att flytta ut. Han hyr ett rum tills vidare.
Just nu har vi ett break, vi har lindat in oss i gräl som handlar om samma sak hela tiden, att jag inte velat att han skulle flytta. Jag har nu insett att vår relation inte fungerar som den är och tillsammans har vi bestämt att vi måste få distans och att jag måste jobba med mig själv och han med sig själv på sitt håll. Vi vill verkligen inte förstöra mer utan förhoppnngsvis mötas när vi har ett helikopterperspektiv i stället för att krypa i gyttjan av gräl.
Hur ska jag bli oberoende? Jag jobbar aktivt för att hitta in i mig själv och jag går till en terapeut där vi jobbar mycket med mitt inre barn.
Min fråga var egentligen hur och vilket interaktivt program jag ska jobba extra med?
Detta blev nog en smula rörigt, hoppas du får ut något av det
Tack på förhand