Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-31, 12:16   #2 (permalink)
Trollsa
Senior Member
Platinamedlem

Trollsas avatar

Reg.datum: Oct 2007
Krediter: 1 951
Standard

Jag tror faktiskt inte att någon lag kan hindra att du går naken i ditt eget hem. Skulle du däremot börja tillfredsställa dig själv inför grannarna så tror jag att de kan anmäla dig för ofredande. Men, varför kan du inte skymma sikten in till din lägenhet? Måste du låta grannarna ha fri sikt in till dig? Personligen så anser jag att man ska bemöta andra som man själv vill bli bemött. Så av den anledningen skulle jag respektera andra människors rätt att slippa se mig gå omkring naken. Det kan bo människor med barn, familjer från andra kulturer mittemot, människor som inte anser att man ska visa sig nakna inför andra osv.

Slutligen vill jag säga att jag personligen inte skulle uppskatta fri insyn till en naken granne, och det med anledning att jag har barn. Vill du gå naken utan att skymma insynen så kanske du bör överväga att flytta till en ensligare plats?

Det här är inte menat som kritik mot din önskan att få göra som du vill i ditt eget hem, utan en personlig uppfattning från min sida.

Kram,
Trollsa
Trollsa är inte uppkopplad   Svara med citat