Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-30, 20:18   #1 (permalink)
Jag och min fantasi
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard Paranoid när vi inte är tillsammans

Hej

Jag har en pojkvän som jag älskar mycket och han älskar mig. Vi har varit tillsammans i ca 6 månader men vi bor inte i hopa.
De dag som jag inte är hos honom eller han hos mig blir jag paranoid med ursprung i svartsjuka. Jag vrider och vänder på vad han har och inte sagt, vad han gör och inte gör.
Jag vet att jag har problem med min svartsjuka och har alltid haft det. Att min pojkvän sedan har en depressiv sjukdom som gör att han kan vara lite frånvarande hjälper inte direkt i heller.

Nu denna omgång som jag har varit hemma så spionerade jag på honom via den dejtingsite som vi träffades på och det visar sig att han var inne samma dag. Det gjorde mig bara så paff, varför är han där inne? Detta har lett till att jag har spionerat på honom där inne varje dag och tråkigt nog så har han också varit inne varje dag.
Han har förvisso skrivit att han är upptagen samt att jag vet att han har sin mail på samma sida. Men varför är han där inne?

Jag vill inte anklaga honom för något, då vet jag att han har falskeligen blivit anklagad förr av tidigare flickvänner och det sårar honom något fruktansvärt.

Men vad ska jag göra för att stilla min egen sinnesro?

Bara en lite parentes.
Jag har nyligen kommit fram till att svartsjukan och paranoian är jobbigare eller starkare under den period jag skulle haft min mens ( jag går på minipiller) eller när jag är stressad.
Kan det vara så att jag har någon form av pms?

Jag och mina fantasier
Jag och min fantasi är inte uppkopplad   Svara med citat