Hej Suzanne,
Jag förstår att du mår fruktansvärt dåligt efter den här händelsen. Precis som Jonas skrev tidigare så uppträdda mannen verkligen gränslöst och kränkande, vilket självklart inte är okej. Som tur var, och det är beundransvärt, hade du sinnesnärvaron att agera så snabbt som du gjorde!
En tanke slår mig dock nu när jag läser hur du beskriver att du mår just nu. Det är att kanske denna händelsen har dragit upp mycket gamla känslor? Du har varit utsatt för övergrepp tidigare som jag förstått det? Tror du själv att det här kanske har väckt något gammalt "till liv"?
Känner du att du har stöd i din psykolog i det här nu? Hjälper hon dig att reda bland alla dessa känslor? För om det ÄR en "gammal" smärta som kommit upp så behöver den, liksom smärtan inför det som hänt nu, tillåtas komma fram för att kunna läka ut. Upplever du ett motstånd inför detta? Självklart så förstår jag att det är jättejobbigt, men tillåter du dig själv att känna smärtan och sorgen? OM det är så att detta är gamla känslor och du inte riktigt lyckats sätta fingret på det än, så är det ju extra svårt att tillåta sig själv att må dåligt, förstås. Eftersom man kanske inte riktigt förstår varför man mår SÅ dåligt. Förstår du hur jag tänker?
Jag hoppas att du får hjälp av mitt svar, och att du snart mår bättre.
Varma hälsningar- Johanna
|