Ämne: Var så rädd
Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-15, 14:27   #1 (permalink)
Zuzanne

Standard Var så rädd

Vet inte vad jag ska göra... Bara gråter..
Var hos tandläkaren idag och då jag inte kan åka kommunala färdmedel så åkte jag färdtjänst.
Bilen var beställd och när den kom så steg det ur en ung man från passargerarsidan och jag antog att chauffören haft en körning dit där jag skulle hämtas.
Jag gick runt och steg in i framsätet och samtidigt steg den unga mannen in i baksätet frän andra sidan bilen.. Jag sa då.... Jag har ingen samåkning, men chauffören körde iväg, och då upptäckte jag att det satt en person till i bilen bakom mig... Jag upprepade att jag inte hade någon samåkning varvid chauffören sa att det var hans svärson och före detta fru som han skulle köra till Flemmingsberg.. Själv steg jag på i huddinge.
Det var som att ngn tagit ett strypgrepp på mig, och rädslan kom krypande.
I flemingsberg släppte han så av dom andra 2 och sa att han skulle dra mitt kort lite tidigare där jag bor eftersom det nu blev en omväg.

Helt plötsligt böjer han sig fram och tar tag under mitt säte och säger.. Du ser inte ut att sitta bra och så drög han sätet bakåt.. Jag vågade inte säga något.

Helt plötsligt tog han fram något som skulle vara godis i papper och erbjöd mig den, varpå jag sa "nej tack, jag vill inte ha." jo, sa han, ta den. nej tack svara jag åter igen. "jodå" sa han, ta den o så vifta han med den framför mig. nej jag äter inte godis, svara jag då. nehe, svara han och la undan den.

Jag satt med min väska i knät och han säger då.... Ställ ner den på golvet där och så pekade han mot mina fötter.. NEJ svarade jag... Han frågade om jag måste åka hem direkt och äta lunch.. Ja, sa jag... min man väntar på mig.. Det var en lögn, men jag var så rädd...
Han säger då att ..Du är fin... Jag blev kallsvettig och hade gråten i halsen.

Han frågade om jag bodde i Huddinge...Nej sa jag,,, har varit hos tandläkaren......
Säg till din man att försäkra dina tänder.... och inte bara dom och så sneglade han på mig. Helt plötsligt förändadres hans beteende och han blev väldigt introvert. han suckade lite, tog sig på låret och sa "aj vad det gör ont". och vart som en annan person.

När vi kom in på min gård så stog brevbäraren vid porten bredvid min, och jag sa till chauffören att han skulle stanna där för det var min man.
Innan jag hann fram till brevisen så sa chauffören.. Grattis... Jag kramade om brevbäraren och viskade... du är min man. brevisen fann sig ganska snabbt och kramade tillbaka. sedan åkte chauffören, och jag började storgråta och berättade för brevis vad som hade hänt. han tyckte det var bedrövligt och rådde mig till att anmäla saken.

Är detta sexuella trakasserier och vad ska jag göra? Kommer inte att våga åka ensam fler gånger.

Zuzanne

Senast redigerad av Zuzanne den 2008-01-15 klockan 14:30. Anledning: La till ett par saker som jag glömt.
  Svara med citat