Ämne: Agorafobi?
Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-14, 23:58   #9 (permalink)
Problemet
Member
Bronsmedlem

Problemets avatar

Reg.datum: Dec 2007
Standard

Hej igen

Nja, eller alltså jag vet ju inte om folk på tunnelbanan ser på mig att jag håller på att koka över, själva grejen är den att de helt enkelt står för nära eller att de luktar gammal askkopp och jag mår illa pga det. Då kanske det inte gör något att de ser att jag är irriterad, eftersom de gärna för min del får gå av tunnelbanan om det ska vara så!

Jag menar, det är jag som blir störd av dem och tycker att de ska avlägsna sig från platsen, varför det? Varför kan jag inte bara koppla av och strunta i folket omkring mig så slipper jag bli upprörd i onödan? Och jag blir uppriktigt irriterad, för det är faktiskt inte jag som luktar illa eller uppför mig störigt i den kollektiva trafiken! Jag kan få andnöd av folk som beter sig asocialt och tränger sig före i bussköer eller om de inte släpper in mig som inpasserande genom spärrarna först.

Hur kan det komma sig att jag blir så störd? Jag mår riktigt illa ibland - spyfärdigt - för jag blir så stressad och därefter lättpåverkad av lukter, mm, som kan förekomma i buss & tunnelbana.

Önskar att jag bara kunde stänga av folket omkring mig! Verkar bara vara ett fåtal som kan infinna sig i en njutbar egen liten bubbla på tunnelbanan....