Citat:
Ursprungligen postat av mamma
Hej Mariiqa !
Den hon går hos är en kurator på skolan.och hon vet att min dotter känner sig trygg med henne,hade ju varit enklare om det varit någon närstående,som hon har kunnat fara till om hon känner att hon behöver komma bort ett tag,och kunnat stanna hos.
Jag ska ta upp med min dotter om att du finns att prata med om hon känner att hon behöver någon som själv har gått igenom samma sak tidigare,någon som kanske förstår vad hon går igenom..tack för din omtanke 
|
Okej, då förstår jag och då var det ju lite knivigare. Hade det varit en privatperson så hade det ju funnits en annan hjälpmöjlighet.
Men som jag sa tidigare, jag finns här och kan hjälpa om din dotter vill ha min hjälp. Jag har träffat många med ätstörningar och har haft det själv i många år, så jag vet hur det är.
Jag tror inte att din dotter behöver tvångsvård genom BUP heller, inte som det verkar i dagsläget i alla fall. Den erfarenheten jag har av inläggning är att man "smittas" av de andra och så länge det inte är handlar om liv eller död så tror jag att din dotter mår bäst av att vara hemma.