Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-13, 03:13   #1 (permalink)
tessan62
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Jan 2008
Standard hjälp, behöver ångestdämpande

Jag är i kris. Min 25 åräldre sambo gick bort för ett halvår sedan i cancer. Jag är 32 år och har haft social fobi i hela mitt liv. Har aldrig sökt hjälp för detta. Jag har levt genom min sambo och har inte behövt ta i tu med någonting i mitt liv. Har levt genom honom kan man säga. När han dog trodde jag inte att jag skulle överleva. Jag har ina kompisar, inget jobb (hjälpte till i hans firma när han levde) inga barn . Det enda jag har är min släkt i västerås. I desperation sökte jag till en trafikskoleutbildning och blev antagen.Utbildningen börjar på måndag och jag är livrädd för att gå dit. Jag har inte haft ett riktigt jobb sen 2002 och min enda utbildning är 3årig omvårdnads linje till undersköterska. Men jag känner att ska jag göra nånting med mitt liv så måste det ske nu innan ja blir alltför gammal. Men eftersom det här kom så plötslit med utbildningen så känner jag bara motstånd. Jag tror inte jag kommer att klara av att vara med folk. Finns det någon akut medicin man kan få. Jag vill ju så gärna klara av detta. Ska jag kontakta någon psykiatri mottaning i dag söndag. Jag är sååå nära att bojkotta utbildninen det känns alltför övermäktigt. Jag har både en sorg i hjärtat efter min sambo plus denna gräsliga sociala fobi. Dricker vin i stort sett varje dag. Är till och med rädd att gå till en psykiatriker. Men jag vill inte missa denna chans till en bra utbildning till nånting som jag vill jobba med. Jag måste få någon medicin i dag söndag annars kommer jag inte klara av uppropet på måndag. HJÄLP!
tessan62 är inte uppkopplad   Svara med citat