Citat:
Ursprungligen postat av Mariiqa W
Hej,
Jag har haft bulimi och jag har också skärt mig, så jag vet hur det är att må så dåligt.
Hur gammal är din dotter? Hur länge har hon gått på BUP?
Tyvärr tror jag inte att du kan göra så mycket mer än att finnas där för henne. Från egna erfarenheter så vet jag att oavsett hur mycket man än blir kollad eller blir tillfrågad om hur det är, så fortsätter man att skada sig själv. Din dotter måste själv öppna sig för de/den som hon känner förtroende för.
Jag önskar att jag kunde ge dig ett sätt så att din dotter mådde bra igen, men det kan jag inte. Önskar er båda två lycka till!
|
Hej Mariiqa!
Och tack för ditt svar.
Min dotter har bara hunnit gå 4ggr hos bup,men jag upplever att det går snabbt utför och blir sämre...vet att hon inte har hunnit bygga upp nått större förtroende ännu för bup,och hon har en annan som hon känner lite förtroende för,men denna person vill hon inte störa eftersom hon igentligen inte känner henne så väl,och samtidigt tror hon inte att hon kan hjälpa henne mer än att inge en viss trygghet.
Jag vet att det är en lång prosses,men när jag vet att hon tappar tron till att leva,så känner man sig så maktlös..det känns som att hon ropar efter hjälp men att hon tycker att ingen tar henne på allvar.
Och det finns ingen annan stöd än bup där vi bor..