Citat:
Ursprungligen postat av Fluffiga Grodan
Jag är en 34-årig kille som mår fruktansvärt dåligt. Jag har tidigare varit en relativt stark person med pondus på jobbet och bland vänner. Jag har aldrig varit en sån person som haft många vänner, men dock tillräckligt.
Nu har jag ett mycket krävande och ansvarsfullt arbete. Innan jag fick arbetet hade jag börjat gå ner mig i flera år. Jag har förlorat vänner, bråkat mer med min fru och totalt tappat allt vad självförtroende innebär.
Pondusen på jobbet har försvunnit i och med att självförtroendet bleknat. Jag har därför ingenting att luta mig på. Inga fritidsintressen... inga vänner... sneda blickar på jobbet. Jag är en riktig looser. Jag känner att jag inte kan någonting. Och jag kan bara inte försöka lära mig saker, för då får jag ju reda på hur dum jag är.
Någonstans förstår jag inte varför jag sitter i den här situationen. Jag ser rätt bra ut och är egentligen trevlig. Men det sunkiga självförtroendet och den enorma prestationsångesten som tillkommit gör att min sociala kompetens fått sig en törn. Jag kan därför inte föra ett samtal i fikarummet eller med någon annan överhuvudtaget. Jag stammar och vet inte vad jag ska prata om.
Jag kan tänka mig att människor antingen ser mig som "stöddig", "osocial", "osmart", "sur" och "utan humor". Jag vet inte.. jag vet bara att jag inte kan få kompisar och att jag inte längre kan sköta arbetet.
Övriga kroppsliga symptom är
- Hjärtklappningar
- Höjt blodtryck
- Darrande händer
- Ständigt torr mun
- Ibland svårigheter att sova
- Stammande tal
- Svårt att uttala ord samt att använda sig av avancerade ord
- Tänker långsamt
- Pratar långsamt
Tack på förhand till alla er som kan försöka ge lite tips! Jag är desperat!
|
Ta"t lugnt är min första reaktion när jag läser ditt inlägg.
Var glad att du fått ett jobb, du har ju fått jobbet pgr av den du är .
Att fika me nya arbetskamrater innebär ju inte att man måste prata hela tiden,
Lyssna och se och känn vilka de är dina nya arbets kompsiar , du är ingen looser, då hade ju inte suttit där eller hur.
Kram på dig och andas du fixar detta