Citat:
Ursprungligen postat av Annis
Hej!
Hon hade tyvärr fullmakt. Ångrar att jag skrev på det. Jag har polisanmält henne men får väl se vad som händer. Jag har ingen kontakt med henne nu och det känns skönt men samtidigt tufft. Hon bara skriker åt mig om jag försöker prata med henne.
Hon säger att allt är mitt fel.
När våran mormor dog så sa hon att det var min systers fel att mormor dog. Och det var för 9 år sen. Hur kan man säga så till sitt barn?
Hon gör en massa fel men vill inte erkänna det. Hon är för stolt för att säga att hon har gjort fel.
Vad ska jag göra? Känns tufft.
|
Fullmakten kan du häva, gå in till banken och förklara för dem och sedan att du har polis anmält henne. Visa kopia, och be banken ge dig papper på när hon hämtat pengar osv deras skyldighet. Kanske inte du kan ta i kassan utan be att få prata i en rum då det rör sig om en allvarlig sak.
Sedan hur hon beter sig mot dig och din syster är skamlöst.
Inget är ditt fel, der är hon som, är en sopa för tillfället. Du skall inte finna dig i detta, ringer hon svara bara inte och du ringer inte henne, gör bara saken värre. Har du ingen god vän ? som du kan delge dina problem, inget är skamset, då man lätt kan känna så när de handlar om sin mor. Kom ihåg det är hon som har handlat fel , inte du .
Tror på dig, du fixar detta
Men jag tycker nog inte du bara skall polis anmäla henne, för att få bollen i rullning. Gå till kronofogden och be dem hjälpa dig. Du kan på det sättat få hjälp i rättsystemet som är krångligt.
Kram på dig