Citat:
Ursprungligen postat av Annis
Hej!
Jag mår så himla dåligt. Jag och mamma har ingen kontakt med varandra sedan Juni 07. Jag vet inte vad jag ska göra? Bodde med henne tills i juni sedan flyttade jag till Norrköping för att hon sa att jag fick välja mellan henne eller min pappa. Är det rätt att säga så? Hon har tagit mina pengar som jag fått in på kontot. Fick för några år sen ut pengar från försäkringsbolaget på 78 000. Dem tog hon. Hon sa att hon skulle spara dem till mig, vilket hon inte gjorde.
När jag låg på sjukhus så sa hon att hon skulle betala mina räkningar vilket hon inte gjorde. Höll på att bli vräkt pga henne.
Hon har sett till så att jag har skulder på över 50 000kr.
Hur kan man göra så mot sitt barn???
Har inte fått bestämma nåt själv även fast jag är 23 år.
Hon har varit elak mot min syster också.
Jag kan inte förlåta henne för det här. Tycker ni att jag ska göra det?
Hon säger att hon inte har nåt att be om ursäkt för.
/Annis
|
Hej!
De är ingen roligt sits du hamnat i.
Pengar du har på ett konto och du är myndig, din mamma tagit ut dem!
Får inte hända, banken har gjort fel, har du lämnat fullmakt? Tänkte då du var sjuk.
De du skall göra i detta skede, (har själv råkat ut för liknande när jag var yngre) du måste polis anmäla henne för detta. Jag vet , de är jättetufft. Din mamma är självisk och du har inget att be om ursäkt för. Hon skall betala tillbaka dina pengar om ni inte kan göra upp i godo, får tingsrätten hjälpa er. En sak du också kan göra är att gå till kronofogden , skriv ihop ett brev och ha samtidigt med dig bevis på att hon har tagit dina pengar .
Kronofogden tar upp de och de sköter pappers biten överklagar din mamma ,går det till tingsrätten, men de tar lång tid upp till 2år kan de ta innan du får pengarna.
Kan du så bryt från din mamma under detta skede, tufft och jobbigt.
Lycka till Du får gärna skriva i pm till mig så hjälper jag dig gärna igenom detta
Kram på dig